راهنمای مراقبت از جواهرات

مراقبت از جواهرات

جواهرات اغلب یک سرمایه گذاری هستند و برای بسیاری از مردم ارزش احساسی زیادی دارند. بنابراین، مهم است که به مراقبت از جواهرات بپردازید تا مطمئن شوید که در سال های آینده بهترین ظاهر خود را دارند. فرقی نمی‌کند حلقه نامزدی الماس، گردنبند مرواریدی یا دستبند طلا را تمیز کنید، راهنمای دورادو را دنبال کنید و با اطمینان مراقبت از جواهرات را انجام دهید.
ما هیچ کنترلی بر نحوه پوشیدن جواهرات نداریم و نمیتوانیم از خراش و ضربه که ممکن است به جواهراتمان وارد شود جلوگیری کنیم.

جعبه جواهرات یک زن شخصیت او را منعکس می‌کند، با ما همراه بمانید تا نکاتی راجب نحوه مراقبت از جواهرات را بیاموزیم.

چجوری جواهراتمون بدرخشه؟
مراقبت از جواهرات

نکات عمومی مراقبت از جواهرات

در اینجا چند نکته در مورد برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا جواهرات خود را در شکل اولیه خود نگه دارید آورده شده است:

  • وقتی شک دارید که ممکن است جواهرات شما آسیب ببیند، آن را بردارید
    • استخر مکان ایده آلی برای جواهرات زیبای شما نیست زیرا کلر سبب آسیب به جواهرات می‌شود. این نه تنها از قطعات ارزشمند شما در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند، بلکه به شما کمک می کند تا از گم شدن جواهرات خود جلوگیری کنید. بیرون آوردن حلقه خود از ته زهکشی استخر کابوسی است که هرگز نباید آن را تجربه کنید.
    • ورزشگاه هم مکان مناسبی برای جواهرات شما نیست. زیرا ممکن است باعث خراشیدگی، ضربه زدن یا آسیب دیدن به آن‌ها شود.
    • هنگام تهیه یک وعده غذایی یا انجام کارهای خانه، ایده خوبی است که جواهرات خود را در مکانی امن نگهداری کنید.
    • وقتی به رختخواب می روید جواهرات را دربیاورید.
  • برای تمیز کردن منظم از پاک کننده های ملایم استفاده کنید
    • یکی از بهترین روش های تمیز کردن جواهرات شامل آب گرم، صابون ظرفشویی ملایم و برس نرم است. با این حال، تمیز کردن جواهرات اولتراسونیک برای دوستداران جواهرات که به دنبال روشی دقیق تر برای تمیز کردن جواهرات خود هستند، محبوب شده است.
    • اگر قصد تمیز کردن اولتراسونیک را دارید، بهتر است جواهرات خود را به جواهرات آموزش دیده ای بسپارید که نحوه استفاده ایمن از این فناوری را می دانند. تمیز کردن اولتراسونیک گاهی اوقات در صورت استفاده نادرست می تواند جواهرات را شل کند یا سنگ های قیمتی را برش بزند. به علاوه، سنگ های قیمتی ارگانیک مانند مروارید، مرجان، عاج و کهربا را نباید به روش اولتراسونیک تمیز کرد. همین امر در مورد جواهرات تحت تأثیر گرما و تغییرات دما مانند تانزانیت، سنگ ماه، اوپال، فیروزه و توپاز صدق می کند.
  • جواهرات خود را در فضایی تمیز و خشک نگهداری کنید
    • این یک نکته واضح به نظر می رسد، اما در پایان روز، همه ما مقصر بوده ایم که جواهرات خود را در کشو یا روی تخت خواب انداخته ایم. بهتر است زیورآلات خود را در یک کیف پارچه‌ای که دارای محفظه‌ها و جداکننده‌هایی برای جواهرات شما باشد، نگهداری کنید. اگر کیف جواهرات ندارید، قبل از قرار دادن آن در کشو، مطمئن شوید که هر تکه جواهرات را در یک دستمال یا کاغذ نرم بپیچید. این کار از خراشیدگی و گره خوردن جلوگیری می کند. برای زیورآلات نقره، یک کیف یا پارچه ضد لک تهیه کنید تا در معرض هوا و رطوبت قرار نگیرید. هنگام نگهداری از بسته شدن زنجیر و گردنبند اطمینان حاصل کنید تا از گره خوردن جلوگیری شود.
  • در معرض نور خورشید قرار ندهید
    • سنگ های قیمتی گرانبها هستند و در صورت مواجهه با نور مستقیم خورشید یا گرما ممکن است آسیب ببینند. تا حد امکان آنها را از قرار گرفتن در معرض مستقیم دور نگه دارید.
  • از مواد شیمیایی آسیب رسان خودداری کنید
    • اسپری مو، لوسیون و عطر می تواند به انواع خاصی از فلزات و جواهرات رنگی آسیب برساند. فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین به ویژه در معرض تغییر رنگ ناشی از این محصولات مراقبتی روزمره هستند. وقتی صبح آماده می‌شوید یا برای یک شب بیرون از خانه آماده می‌شوید، جواهرات خود را کنار بگذارید، یا بهتر از آن، جواهرات خود را در قاب آن بگذارید تا زمانی که کاملا آماده شده اید و در حال خروج از منزل می‌باشد.
مراقبت از جواهرات باعث درخشندگی همیشگی آن می‌شود

مراقبت از جواهرات به راحتی در منزل

  • جواهرات خود را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید تا درخشندگی خود را حفظ کرده و عاری از میکروب نگه دارید. بهتر است این کار را هر هفته یک بار انجام دهید.
  • جواهرات با سنگ های نرم مانند مروارید، کهربا، فیروزه، مرجان، سنگ ماه، کلسیت، عقیق، کونزیت، تورمالین و زمرد در صورت تمیز کردن با آب می توانند درخشندگی خود را از دست بدهند. پس از یک پارچه نرم استفاده کنید و به آرامی سطح آن را تمیز کنید تا زیبایی آن حفظ شود و تمیز بماند.
  • جواهرات نقره درخشندگی زیادی دارند و بنابراین به راحتی کدر می شوند. آنها را با مخلوطی از آب لیمو و کمی آب تمیز کنید.
  • راه آسان دیگری که می توانید آنها را جلا دهید، اضافه کردن خمیر دندان به جواهرات خود و پاک کردن آن با پنبه است.
  • جواهرات را به خوبی از مواد شیمیایی به خصوص کلر دور نگه دارید. اگر با مواد شیمیایی تماس پیدا کرد، بلافاصله آن را در آب بشویید.
  • سطح مرواریدهایی که استفاده می‌کنید اگر با احتیاط تمیز نشوند به راحتی می‌توانند خراشیده شوند. بنابراین، آنها را با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید تا از میکروب و خراش جلوگیری شود.

همانطور که دیدید مراقبت از جواهرات چندان کار سخت و پیچیده‌ای نمی‌باشد بنابراین به راحتی می توان با رعایت جند نکته ساده مراقبت از جواهرات خود را برعهده بگیریم.

سایر پیوندهای مفید برای مراقبت از جواهرات:

Jewellery Care Guide

Jewellery Care

مقالات مفید دورادو:

راهنمای خرید انگشتر نشان

بهترین هدیه طلا، برای کادو دادن کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 

سفارش تلفنی طلا
سلام کاربر گرامی

سفارش تلفنی

جهت تماس روی این لینک کلیک کنید.